Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.
placeholder
placeholder

"Op mijn innovatieafdeling nemen we vooral mensen met een kunstopleiding in dienst. Sinds het project The Smelling iPad hebben we heel wat nieuwe en belangrijke klanten kunnen binnenhalen juist door samen te werken met kunstenaars."

Marco van Haaften, Manager Corporate Marketing Services 

 

Impact project

Het game The Smelling iPad plaatste in 2012 het bedrijf Cartamundi in de top 10 van de bedrijven met innoverende games op 's werelds grootste speelgoedbeurs Business ontmoet Spirit of Play in Nürnberg. De esthetiek en de magie die de kunstenaar teweegbracht overtuigden bedrijven als Lego en Hasbro, die hierdoor belangrijke klanten werden bij Cartamundi. Gezien de bewezen impact van ‘de andere kijk van de kunstenaar’ op hun producten nam het bedrijf al meerdere masters of arts in dienst.
Voor de kunstenaar, Peter De Cupere, ging een kinderdroom in vervulling om met een internationaal bedrijf een game met kaarten te ontwikkelen. Dit innoverend product legde voor hem ook de basis om een monografie te maken op basis van een game.

 

speelkaarten Cartamundispeelkaarten project cartamundi

© Peter De Cupere

Wie en wat?

Cartamundi, een wereldspeler op het vlak van nieuwe hedendaagse speelkaarten en innovatieve printsystemen en  ‘geurkunstenaar’ Peter De Cupere, vonden elkaar in hun gedeelde fascinatie voor het spel én hun passie voor nieuwe media. Ze ontwikkelden samen geurkaarten waarvan de geur kan herkend worden door een iPad via een zelfontwikkelde App. Na het ruiken van de kaarten door de iPad ontstaat er een nieuw en uniek kunstwerk op het beeldscherm.

 

Arteconomy trad op als bemiddelaar tussen de kunstenaar en het bedrijf en als procescoach van het project.