Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.
placeholder
placeholder

 

Concept

VAC-ART-TURE refereert naar het woord vacature. Een ondernemer heeft een uitdaging, een wens, een idee voor innovatie of renovatie op het vlak van productie, productinnovatie, communicatie, marketing, informatica, services, persoonlijke ontwikkeling of bedrijfscultuur.

Om de ondernemer aan een antwoord te helpen, wordt een panelgesprek georganiseerd met interactie van het publiek als deskundige. Het team van deskundigen bestaat uit een 6-tal personen o.a. kunstenaars, designers, ondernemers uit hetzelfde of ander marktsegment en het publiek. Het geheel wordt door een coach/moderator begeleid.

 

2 Publieke presentaties

1. Budafabriek Kortrijk i.s.m. Unizo Kortrijk.
  • Panel: een ondernemer, een designer, twee kunstenaars, een student advertising en de moderator.
  • Probleemstelling: aanpak marketing van Mafi Parket 
  • De verkoop van Mafi parket in het bedrijf Mafi Benelux te Roeselare komt onvoldoende van de grond in de Benelux. Mafi Parket wordt geproduceerd in Oostenrijk. Daarbij vertrekken ze van de filosofie dat het hout zo natuurlijk mogelijk moet zijn of m.a.w. de natuur is de beste designer. In vele andere landen verkoopt Mafi-parket zeer vlot en het behaalde reeds vele internationale prijzen. Mafi richt zich als parketfabrikant tot de eigenzinnige avant-gardistische hogere middelklasse in de hele wereld.
  • De zaakvoerder van Mafi Benelux wil van het panel vernemen: Wat is de reden waarom mijn dynamiet niet ontploft? En toch wil ik het product de plaats geven die het verdient. Hoe moet ik dit aanpakken? 
2. SPK vzw Turnhout
  • Panel: een ondernemer, twee kunstenaars, twee designers, een student KMO Management, inbreng publiek en de moderator.
  • Probleemstelling: hoe helder communiceren vanuit SPK Turnhout naar KMO’s. SPK, Strategische Projectenorganisatie Kempen vzw, is een private streekontwikkelingsorganisatie die samen met andere partners vernieuwende projecten realiseert die concreet bijdragen aan de overgang naar een duurzame en aantrekkelijke regio Kempen. De overvloedige en ook complexe communicatie naar de verschillende doelgroepen maakt dat het voor KMO’s niet meer duidelijk is welke concrete acties en initiatieven voor hen van toepassing zijn. Dat maakt dat veel communicatie verloren communicatie is en de boodschap de bedrijven niet bereikt.
  • SPK vzw wil van het panel vernemen: Hoe kan de cel economische innovatie binnen SPK, als deel van een complexe organisatie met diverse doelgroepen, onze boodschappen krachtig en helder naar de KMO’s uit de regio Kempen communiceren?

 

Arteconomy creëerde en begeleidde het project VAC-ART-TURE.