top of page

Aanbieding - voorjaar 2024: Workshop Improbable Art Thinking voor inschrijving als team.

De inschrijvingen zijn geopend voor een 2-daagse workshop Improbable Art Thinking in Antwerpen. Dit is een uitzonderlijk aanbod: je kunt als team meedoen en hoeft dus niet het vereiste minimum aantal deelnemers te rekruteren uit je eigen organisatie of netwerk.
De exacte data en locatie worden vastgelegd in overleg met de bevestigde deelnemers.

Via tools, lezingen en workshops is Arteconomy jouw toegangspoort tot échte impact in innovaties,
beleid, verandering en ondernemerschap.

  • Improbable Art Thinking: een agile innovatie- en leiderschapsmethode ontwikkeld en onderwezen aan enkele van 's werelds meest gerenommeerde business schools en ingezet voor bedrijven over de hele wereld.

  • Een reis door 'de wormhole': geïnspireerd door NASA, hebben we een raamwerk bedacht dat synergieën blootlegt tussen de universums van kunst en innovatie.

  • Samenwerkingskompas: een zelfanalyse voor wie een interdisciplinaire samenwerking wil aangaan tussen kunstenaar en bedrijf.

Lezingen & workshops

Fontein, toegekend aan Marcel Duchamp (1917)

Vision

Visie

“Wie als bedrijf of organisatie relevant wil blijven heeft geen andere keuze dan artistieke praktijken te internaliseren.”

(Koen Snoeckx – Eigenaar & Directeur Arteconomy)

“Bedrijven die wetenschappelijke en artistieke processen combineren, hebben meer kans om radicaal nieuwe innovaties op de markt te brengen.”

(Marktstudie: “The Fusion Effect” – Nesta, 2016)

"We moeten leren van artistieke opleidingen om
te herdenken hoe we ondernemers trainen."


(Steve Blank, oprichter van lean startup en professor aan Stanford University)

"Art Thinking stelt je in staat om de status quo uit te dagen en nieuwe normen te creëren voor waarheid, appreciatie en relevantie."

(Sylvain Bureau, professor en directeur Jean-Baptiste Say Instituut voor ondernemerschap aan de ESCP Business School)

ABOUT

Over ons

Arteconomy staat – sinds 2022 – onder de directie en eigendom van Koen Snoeckx. Via zijn bedrijf Luscinus groeide hij uit tot een expert in het opzetten van samenwerkingen tussen de culturele en creatieve industrie en andere sectoren. Binnen Arteconomy wordt hij geflankeerd door een team van bekwame experts en partners op het gebied van kunst en ondernemerschap.

De 
oorsprong van Arteconomy gaat terug tot 2002, toen Julie Vandenbroucke Arteconomy oprichtte als vzw. Als een echte pionier bracht ze kunstenaars binnen in bedrijven om te werken rond belangrijke zakelijke uitdagingen, zoals productinnovatie of bedrijfscultuur.

blauw-10.png

SELECTIE VAN KLANTEN & DEELNEMERS

logo-red.png
Umicore_Logo_2017.svg.png
VLAIO_sponsorlogo_naakt.png
logo.png
Joanknecht_logo_v3.png
“Sommige van onze studenten hadden een keerpunt in hun leven, na jouw workshop. Bedankt daarvoor!! Het is onze missie!”

Natalia Andía, programma
Manager OptionE & MSc, Madrid Campus ESCP
“We hebben de inzichten van Koen Snoeckx in de praktijk gebracht in onze open innovatie-initiatieven, en ze lieten ons het belang en de positieve effecten ontdekken van de 'zwakke correlaties' die er zijn.”
 
Sveva Rugiero, Projectmanager, Startup Unit &
Ontwikkeling van internationale projecten bij ART-ER, Bologna
bottom of page